Shaolin Wuhun Helan

Zuidoost verovert 9 medailles bij ‘VII Int Wushu Competitie’ in Madrid

Afgelopen weekend was Shaolin Wuhun Helan uit Amsterdam Zuidoost in de Spaanse hoofdstad Madrid voor de internationale Kungfu kampioenschappen ‘VII Int Wushu’. Het was de zevende editie van dit evenement. De Kungfu school uit Zuidoost was zeer succesvol en wist ondanks het hoge en stevige competitieniveau negen medailles in de wacht te slepen. De debutant Hidde Aans-verkade slaagde erin om twee gouden medailles te veroveren. De andere medaillewinnaars waren: Damian Saharie (brons en zilver), Faried Amanatkhan (tweemaal brons), Brenda Ete (brons) en Erwin Dörr (tweemaal zilver). Lees verder

Ondernemer van de maand: Joanne Horb

Wie ben je en waar kom je vandaan?
Mijn naam is Joanne Horb, 34 jaar en ben een Surinaamse woonachtig in Amsterdam Zuidoost.

Wat zijn je hobby’s/interesses?
Mijn hobby’s en interesses zijn dansen, muziek luisteren, op vakantie verdwijnen in een goed boek en heerlijke cocktails drinken.

Lees verder

Praktijkcollege de Dreef

Een leerling van Praktijkcollege de Dreef aan het woord: Annelies (13)

Waarom heb je voor Praktijkcollege de Dreef gekozen?
“Ik zat op de basisschool het Klaverblad en toen al was ik voornamelijk bezig met tekenen. Ik ben echt heel creatief! Toen ik kwam kijken op de Dreef vond ik dit de school voor mij. Dit jaar hebben we een heel leuk creatief project gedaan ‘de liefdestunnel’ daar heb ik aan meegewerkt en ik heb ook het ontwerp voor een logo met de woorden Bijlmer gemaakt de je kan zien in één van de tunnels in Venserpolder.”
Lees verder

Praktijkcollege De Dreef

Praktijkcollege De Dreef, ‘de school waar het kind centraal staat’

Jenny Febis, interim (directeur) op De Dreef, is op onderwijsgebied een echte kei met 43 jaar staat van dienst, waarvan 15 jaar op Praktijkcollege De Dreef. Zij bekleedt sinds januari 2019 met veel toewijding de positie van interim (directeur) op deze school. Jenny heeft altijd in het speciaal onderwijs gewerkt. Haar visie: helder en duidelijk zijn naar de leerling in wat je wilt zien en horen. Jenny wil haar leerlingen leren kennen en begrijpen, maar vooral ook nieuwsgierig zijn naar wat de leerling beweegt. In het interview vertelt Jenny hoe de leerling op De Dreef centraal staat.
Lees verder